Selasa, 8 Disember 2009

Butiran Tasbih Kehidupan


Kehidupan ini satu rantaian ujian dalam senang dan ujian dalam susah. Allah tidak lihat hasil dari usaha dalam melalui ujian itu kerana hasilnya itu hak Allah. Tapi Allah sentiasa menilai kaedah yang kita pilih dan cara mana ia dilakukan samada mengikut syarak atau tidak, dengan berakhlak atau sebaliknya.

Allah jua melihat keyakinan kita kepadanya sepanjang ujian itu. Kerana ujian itu adalah untuk meningkatkan darjat kita juga mengingatkan kita akan kewujudan Allah sebagai Allah tempat bergantung dalam setiap detik kehidupan ini dan yang pasti kita semakin hampir pulang kepangkuannya.

Tingkatkat usaha, tingkatkan amal , tingkatkan iman dan keyakinan padanya Allah.
Semoga kita sentiasa bertasbih dalam iman yang damai melalui setiap butiran ujian yang senang dan ujian yang susah.

Ujian bak warna-warna dalam alam. Warna itu menjadikan gambar kehidupan lebih indah. Warna itu jua membawa seribu bahasa bersamanya. Gambar kehidupan itu akhirnya kembali menunjukkan kepada kehebatan kasih dan cinta pencipta kehidupan itu.

Tidak hairan ramai yang meletakkan "Berjaya dalam takwa atau syahid dalam usaha" sebagai slogan atas kesedaran Allah tempat tumpuan segalanya.

2 ulasan:

UmmU-Nisaa' berkata...

ya...ujian tu warna warni kehidupan. ^_^ Orang yg beriman tu sentiasa bersyukur walau diuji. Masa senang bersyukur masa susah pun bersyukur. :-)

WELLCOME berkata...

Salam. sy cuma nak share salah satu cara untuk merawat penyakit kanser. Untuk maklumat lanjut boleh hubungi sy 0194657046...
KHASIAT CORDYCEPS
CORDYCEPS YANG DIKULTURKAN OLEH SYARIKAT AHB ADALAH JENIS PENGKULTURAN BERPATEN YANG BERMUTU TINGGI DIIKTIRAF DI PERINGKAT ANTARABANGSA DAN MEMPUNYAI 28 KALI GANDA KHASIATNYA DARIPADA CORDYCEPS YANG LIAR (SINENSIS). CORDYCEPS SANGAT MEMBANTU DALAM KESIHATAN KITA DAN ANTARA KEBAIKANNYA IALAH :
1.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps mampu merendahkan tekanan darah yang terlalu tinggi,
2.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps membantu mengurangkan secara berkesan astma, lelah, letih, kepenatan dan lain-lain penyakit berkaitan dengan system respirasi/pernafasan.
3.Penyelidik juga mendapati bahawa cordyceps mampu memperbaharui kemampuan tenaga seks lelaki.
4.Cordyceps juga membantu meningkatkan tahap tenaga. Malah, cordyceps mempunyai kemampuan untuk meningkatkan adreanaline yang mana dapat memulihkan tenaga yang lemah dengan cepat.
5.Penyelidik mendapati cordyceps adalah herba anti-aging/anti penuaan yang luar biasa.
6.Penyelidik mendapati cordyceps membantu meregulasikan/menyeimbangkan gula dalam darah. Herba ini amat membantu dalam melawan penyakit diabetes/kencing manis.
7.Cordyceps membantu dalam memperbaiki ingatan dan mampu meningkatkan mood malah menajamkan minda.
8.Cordyceps membantu menyerap lain-lain nutrin/zat/vitamin dengan lebih berkesan dan effectif.
9.Cordyceps juga pembina darah (blood builder) dan mencuci darah (build purifier) yang hebat.
10.Cordyceps membantu fungsi jantung, hati, pankreas dan buah pinggang.
11.Cordyceps membantu menguatkan sistem imuniti (sistem daya tahan badan daripada penyakit)
12.Cordyceps meningkatkan anti-oksidan dan anti-radang.
13.Cordyceps membantu sebagai anti-tumor atau anti-kanser
14.Cordyceps membantu membaiki fungsi sistem pencernaan.
15.Cordyceps membantu mengurangkan risiko pembentkan batu hampedu.
16.Cordyceps membantu mengurangkan risiko mendapat penyakit Parkinson
17.Cordyceps membantu mengurangkan masalah kolestrol yang tinggi.
Kesimpulan Penggunaan herba ini dikesan sejak China kuno dimana ia digunakan oleh Maharaja China. Ia digunakan untuk menguatkan dan membina semula badan terutama selepas keletihan atau setelah sakit yang lama yang selalunya dikaitkan dengan buah pinggnang yang lemah. Hasil yang hebat telah dilaporkan terutama yang berkaitan dengan penyakit buah pinggang terutama buah pinggang yang gagal. Mengikut kajian, cordyceps telah meningkatkan 17- hydroxycorticos-teroid dan 17-ketosteroid level (yang bertindak sebagai super-cortisone tanpa toxic. Mengikut perubatan China, masalah yang berkaitan dengan buah pinggang dapat dilihat melalui simtom kepenatan yang keterlaluan/chronic fatigue, sakit sendi dan belakang, berdenggung di telinga, pelbagai jenis masalah seksual seperti mati pucuk/impotance. Cordyceps mampu menyelesaikan masalah ini. Cordyceps ibarat team player kerana kesan yang membantu banyak bahagian di badan kita. Kajian seluruh dunia menunjukkan ia kesannya adalah luas untuk organ dalaman dan membantu membersihkan darah.
pm 0194657046...tq.

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan
Lima tahun yang lalu saya Allah pilih untuk menerima ujian dengan didiagnos mengidap kanser payudara. Alhamdulillah proses rawatan berjalan lancar. Insiden itu telah merubah saya ketahap yang lebih baik dari segi iman, amal malah kehidupan saya keseluruhannya. Sekiranya anda ingin sokongan moral dalam menghadapi kanser bolehlah menghubungi saya di rosliya@pusrawi.com.my. atau 019-7579928 Salam