Khamis, 5 Mac 2009

Ceramah Umum Kesedaran Kanser Payu Dara Di PUSRAWI

Alhamdulillah, ceramah selamat diadakan dengan kehadiran yang amat menggalakkan. Ceramah disampaiakan oleh Dr. Razipah (Pakar Bedah) dan Dr. Zubaidah (Pakar Onkologi). Kehadiran hampir 70 orang termasuk beberapa orang kaum adam.


Peserta kebanyakkannya masyarakat umum yang ingin tahu lebih lanjut mengenai kanser payudara. Ada sebahgiannya mereka adalah pesakit yang telah melaluinya. Kehadiran mereka adalah untuk mengetahui dengan lebih jelas dalam keadaan yang lebih damai. Pengetahuan asas ini sangat penting untuk mereka membantu rakan sekerja atau keluarga maupun kenalan yang mungkin memerlukan pertolongan sokongan moral diwaktu mereka di uji.


Hadir dalam majlis sebegini juga meningkatkan keyakinan "Cancer Survivor" untuk bersama masyarakat dan dapat memberi lebih makna dalam tiap detik masa dan peluang yang ada.

Mereka juga dapat mengalirkan kesedihan atau sebarang perasaan yang negatif secara bijak dengan menghadirkan diri dalam sessi yang berkaitan dengan kanser .


Saya amat gembira melihat rakan seperjuangan menjadi mereka yang lebih hebat dan bermanafaat pada masyarakat. Mereka dapat menyesuaikan diri dengan baik dan men


Tiada ulasan:

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan
Lima tahun yang lalu saya Allah pilih untuk menerima ujian dengan didiagnos mengidap kanser payudara. Alhamdulillah proses rawatan berjalan lancar. Insiden itu telah merubah saya ketahap yang lebih baik dari segi iman, amal malah kehidupan saya keseluruhannya. Sekiranya anda ingin sokongan moral dalam menghadapi kanser bolehlah menghubungi saya di rosliya@pusrawi.com.my. atau 019-7579928 Salam