Selasa, 31 Mac 2009

Madinatun Nabi , The place that I love to go


Alhamdulillah, 16-27 Mac yang baru lalu , Susilawati Hamzah dan keluarga telah sudi menumpangkan saya untuk menziarahi makam Nabi Muhammad S.A.W dan buat Umrah dan ziarah. Rombongan kami ada 12 orang. Terharu betul malam tu bila selamat mendarat di kota Jeddah tempat Nenda Hawa dikebumikan. Air mata menitik sepanjang jalan 5 jam menuju Madinah. Terasa lain berada dibumi Anbiya'. Teringat pelbagai masalah dan dugaan yang ditinggalkan di tanahair. Berdoa bersungguh supaya semuanya selesai dan terurus dengan baik.

Kali terakhir menjejak kaki di Madinah adalah 5 tahun yang lalu , 6 bulan selepas buat mastektomi. Kali ini pula 9 bulan selepas buat Total Histerektomi. Mohon umrah dan ziarah ini dapat menguat semangat dan membersih jiwa.

Terasa damai menjejaki tetapak para sahabat Ansor dan Muhajirin disekitar Masjid Nabawi 1430 tahun yang lalu.

1 ulasan:

Ladies Of Cheras berkata...

kak liya dear...

thank you for coming with us.....dengan adanya u dan ibu-ibu kami, Allah telah memudahkan perjalanan kita. Alhamdulillah

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan

Assalamualaikum, Ahlan Wa Sahlan
Lima tahun yang lalu saya Allah pilih untuk menerima ujian dengan didiagnos mengidap kanser payudara. Alhamdulillah proses rawatan berjalan lancar. Insiden itu telah merubah saya ketahap yang lebih baik dari segi iman, amal malah kehidupan saya keseluruhannya. Sekiranya anda ingin sokongan moral dalam menghadapi kanser bolehlah menghubungi saya di rosliya@pusrawi.com.my. atau 019-7579928 Salam